• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 24 آبان 1399
کد مطلب : 115641
+
-

با مردم/  اگر مسئولان هفته قبل تصمیم می‌گرفتند چه می‌شد

اگر مسئولان به جای تصمیم‌گیری ابتدای هفته، آخر هفته قبل در مورد تعطیلی و قرنطینه کلی تصمیم می‌گرفتند چه می‌شد؟ آیا در این چندروز منتظر معجزه بودند؟ هر چند که تعطیلی به لحاظ اقتصادی برای خانواده‌ها به‌خصوص کاسبان و کارگران بسیار سخت است اما اگر بیشتر از این تعلل کنند قطعا کار سخت‌تر خواهد شد.
کبیری از تهران

   بی‌برنامگی باعث آسیب به مردم خوزستان شده است
اگر مسئولان به جای درختان کنوکارپوس که باعث آسیب‌های تنفسی به مردم خوزستان شده است، درختان دیگر می‌کاشتند امروز مشکلی به نام حساسیت و مسمومیت با گرد این درختان نداشتیم. در شهر ما که مسئولان حدود نیمی از این درختان را هرس کرده بودند آسیب ناشی از بارندگی و حساسیت کمتر بود ولی با این حال در هر خانه‌ای چند نفری با آلرژی مواجه شدند وکارشان به بیمارستان کشید. واقعا چه کرده‌اید با این همه بی‌برنامگی؟
جلیلی از خرمشهر

  قرنطینه بعد از ساعت 6کار بیهوده‌ای است
قرنطینه پس از ساعت 6تقریبا بیهوده است و جز کسبه خیابان اصلی باقی آن را رعایت نمی‌کنند. روز گذشته در نازی آباد یک کافی‌شاپ بزرگ دایر و پر از مشتری بود. تعطیلی باید سراسری و بسیار سختگیرانه باشد.
حجتی از نازی آباد تهران 

  قطع مکرر آب در گلدشت اهواز
از ابتدای تابستان تاکنون در منطقه گلدشت اهواز مدام قطعی آب داریم و امید داشتیم با ورود به فصل پاییز این مشکل حل شود که متأسفانه همچنان باقی‌است و مردم این منطقه برای یک ظرف آب آشامیدنی دربه‌در و اسیر هستند. از مسئولان استدعا داریم چاره‌ای بیندیشند.
صائبی از اهواز

  هیچ‌چیزی از درس خواندن نمی‌فهمم
هنرجوی رشته گرافیک در کلاس دهم هستم. متأسفانه از زمان ورود  به این رشته هیچ‌چیزی یاد نگرفته‌ام و تنها هزینه سنگین خرید لوازمی که معلم‌ها دستور می‌دهند را روی دست خانواده‌ام گذاشته‌ام. واقعا قرار نیست فکری برای رشته‌های تحصیلی ما بکنند که اغلب دروسش عملی است؟ چه تدبیری برای تحصیل از راه دور امثال من دارند؟
نوایی از همدان

  جلوی تخریب مقبره صوراسرافیل را بگیرند
در خبرها خواندم که قرار است به‌زودی مقبره صوراسرافیل و ملک‌المتکلمین تبدیل به پارکینگ بیمارستان لقمان شود. از مسئولان تقاضا دارم اجازه این کار را ندهند و با حفاظت از مقبره این افراد بگذارند تاریخ معاصر ایران برای آیندگان نشانه‌ای داشته باشد.
اسفندیاری از تهران
 
  وصول اقساط وام کرونای گردشگری بر چه اساسی؟ 
با وجود اینکه بخشنامه شده پرداخت اقساط وام کرونایی بنگاه‌های گردشگری باید از اردیبهشت سال آینده آغاز شود، تعدادی از بانک‌ها از همین‌ماه شروع به وصول اقساط این تسهیلات کرده‌اند. مگر وضعیت گردشگری تکانی خورده است یا ما اصلا گردشگر و درآمد داریم؟
نیکو صفت از کرج

  صادر‌کنندگان فرش نابود شدند
درحالی‌که صادرات فرش دستباف ترکیه از رقم یک میلیارد دلار در سال عبور کرده، صادرات فرش ایران به کمتر از 30میلیون دلار رسیده است و این یعنی نابودی صادرات فرش دستباف ایرانی. چه زمانی به‌خود خواهیم آمد و آیا آن زمان فرصت جبران هست؟
اعظمی از تهران 

  چه زمانی جلوی فساد جاری در بورس را می‌گیرند؟
واضح است که فسادهایی در بورس اتفاق افتاده که وضعیت به شکل کنونی درآمده و میلیاردها تومان سرمایه مردمی که به مسئولان اعتماد کرده بودند بر باد رفته است. با عِلم به این موضوع و آشکار بودن ابعاد مختلف آن‌چه زمانی مسئولان دست به‌کار خواهند شد و نمی‌گذارند بیشتر از این به خاک سیاه بنشینیم؟
صباح از قزوین

  برای تعطیلی کامل فکری برای قشر کارگر بکنند
در اینکه تهران را باید به‌طور کامل تعطیل کنند شکی نیست، اما در همان جلسه‌ای که برای تعطیلی تصمیم می‌گیرند فکری هم برای قشر کارگر روزمزد و کارمندان بخش خصوصی بکنند که اگر سرکار نروند حقوقشان را نمی‌گیرند!
یوسفی از تهران

  تعطیلی تاکسی‌های کرمانشاه در ساعت 6 اصولی نیست
وقتی به کسبه گفته‌اند که ساعت 6 تعطیل کنند و تاکسی‌ها هم ساعت6، تکلیف مردمی که قرار است راهی خانه شوند چیست؟ آیا همه باید پیاده بروند؟ واقعا این چه نوع مدیریتی است؟
نبی‌زاده از کرمانشاه 

  سرعت اینترنت افتضاح در رباط کریم
درحالی‌که 2 دانش‌آموز و یک دانشجوی من مجبور به حضور آنلاین در کلاس‌ها هستند، به هیچ عنوان سرعت اینترنت مناسبی در اختیارمان نیست؛ با اینکه بسته‌های ویژه و به‌اصطلاح پرسرعت خریده‌ایم. وقتی تصمیم به آنلا‌ین بودن همه پایه‌های تحصیلی می‌گیرند حداقل ساعات آنها را تغییر دهند تا سرعت اینترنت این میزان پایین نیاید.
وکیلی از رباط کریم تهران

   تا چه زمانی باید پول تست کرونا بدهیم 
حدود 20روز قبل من و همسرم به کرونا مبتلا شدیم. برای تشخیص اولیه آن نفری530هزار تومان پرداختیم و بعد از اینکه مرحله قرنطینه و درمان را طی کردیم برای بازگشت به محل کارمان نیاز به گواهی پزشک و پاسخ منفی داشتیم و این بار مجدد آزمایش دادیم و نفری 620هزار تومان پرداختیم. کجای این با عدالت سازگار است و تکلیف کسانی که از پس این هزینه‌ها برنمی‌آیند کاملا روشن است و همین هزینه‌ها از عوامل شیوع کروناست چرا که بسیاری اصلا برای تست دادن نمی‌روند.
مرادیان از خرم آباد

این خبر را به اشتراک بگذارید